batik

Jag köpte en förpackning brun "återfärgnings" tygfärg på färghandeln. Jag tänkte att jag skulle leka lite med ett vitt överkast som jag aldrig använder just för att det är vitt. Jag har aldrig hållt på med batik förut, jag misstänker att jag gjorde någon typ av fuskvariant, kul ändå! 
Jag knöt trådar runt överkastet så där som man gör, och även på ett par grådassiga harembyxor som jag aldrig använder, sedan slängde jag in det i tvättmaskinen tillsammans med färgpåsen och körde. Gjorde det lite som ett experiment men det fungerade ganska bra! Nästa gång, till sommaren, tänkte jag göra riktiga batikbad. Nu när jag har övat en gång så kommer det nog bara bli bättre nästa gång!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0