pyssel, panå & regn

Sitter med Lais och pysslar lite, äntligen! 

Det var ett tag sen sen sist, jag har haft så mkt för mig. Och när jag inte har haft saker för mig har jag inte haft lust att ork till att skapa. Jag är även dålig på att sätta mig och göra någonting när jag är ensam, behöver andra runt omkring mig som gör någonting kreativt och någon att filosofera om livet med samtidigt. 

Jag har precis grundat en stor panå med vit färg lite slarvigt som jag hade tänkt göra någonting av. Vi får se hur det går! Jag har en dragande känsla av att jag vill gå upp i storlek, och även måla/rita på andra material än papper. Kanske till och med någonting helt annat, en vägskylt eller liknande. Den som lever får se vad jag hittar.
 


Här om dagen då det kom ett dödande dödsväder med åska och spöregn fick jag är liten skur av inspiration på mig. Jag var mitt uppe i mitt vardagliga städande och precis då jag skulle starta damsugaren trodde jag att världen gick under då det smällde till ute. Bestämde mig för att det var en dålig idé att damsuga just då, ifall att blixten skulle få min damsugare att explodera eller liknande. Så i stället drog jag ut all elektronik hemma, drog ut korgstolen i min lilla källartrapp utomhus och lyssnade till det smattrande regnet på plåttaket ovanför mig och ritade lite i ett block tills regnet avtog och morsan kom förbi med en pizza
 

.



Kommentarer
Postat av: Ottilia

Den gillar vi! Vill också sitta under snattrande tak :)

2012-07-02 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0