nya idéer, snart nya bilder

Nu är jag igång, tvingar mig själv lite men det måste jag! För om cirka 2 månader är utställningen på Galleri Granen! 2 månader kanske låter länge, men jag känner mig otrolig stressad och känner att jag har på tok för lite BRA materia än så länge! ...Visst skulle jag kunna skrapa ihop en hel del som redan ligger här hemma och skräpar, men jag skulle hellre vilja komma med nytt material som jag kan stå för och själv tycker om (om det nu går) Jag har en del nya idéer, vilket är bra, och jag sitter och pillar med en av dem just nu! Jag är precis i början och bilden jag kommer visa här kommer inte alls vara lik slutresultatet. Jag ska tex inte använda mig utav solglasögona utan har klippt bort dem för att själv måla dig egna och sedan ska jag måla håret med massa linjer och sedan även fylla ut bakgrunden med en massa mönster, det är tanken iaf, vi får se hur det slutar! Men hur som helst så känner jag mig inspirerad och det känns roligt! Jag har även en bild där jag ska ha en grön soffa i basen, och sedan bygga in den med massa linjer, mönster osv. kommer bilder på det senare!  (hoppas jag)

Louise har lovar mig att komma över några kvällar här framöver och "pyssla" med mig, tvinga mig till att sitta och skapa samtidigt som hon själv sitter och pillar med någonting. Kommer bli skönt och roligat att ha någon som peppar mig och som jag kan slänga lite idéer med om vad som blir bra eller inte osv. Känner något panik över detta men det är nog samtidigt bra, jag måste prestera liksom! Det här chansen som jag har fått att få ställa ut får man inte varje dag och jag måste ta den på allvar och visa vad jag går för! Vem vet, det kanske kan leda till kommande utställningar i framtiden i bästa fall!





Förövrigt går det bra på kockutbildningen, denna vecka är jag i köket på Himlabadet. Jag har avklarat min första dag där idag och det går ypperligt tycker jag. Är sjukt trött på dagarna när jag kommer hem men jag hoppas att jag kommer in i rutinen och köksstressen snart! Är nog helt normalt att vara så totalt slutkörd i början som jag är nu. Men samtidigt tycker jag väldigt mkt om det. Tycker om att jag faktiskt har någonting att göra och tycker om att det jag gör leder till någonting bra - förhoppningsvis ett arbete! 

...och till en annan rolig sak, mitt dejtande har övergått till någonting mer seriöst och jag är nu någons flickvän. Hur mysigt är inte det? Utbildning, kärlek och konstutsällningar. Livet leker trots att jag är trött som en idiot varje kväll och att tiden känns knapp. Jag gör mitt bästa för att försöka hinna med allt så det här ska nog gå vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0