massa skola

Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera bloggen nu på ett tag, och jag är dessutom sjukt dålig på att skapa någonting över huvudtaget. Jag har ganska långa dagar på skolan (känns det som) trots att jag oftast slutar runt 15.00 varje dag, så inte så länge kanske. Men eftersom jag inte har haft någon vidare rutin att nämna så är 08.30-15.00 varje dag för mig väldigt länge och längre dagar kommer det bli sen när vi ska tillbaka till köket!

(För er som missat det så går jag en Kockutbildning på Lernia just nu)

Det enda jag ritar just nu är kladdet i mitt block under lektionerna, och det är inget att direkt visa kan jag tycka. Min hjärna är väldigt oinspirerad, det enda som snurrar i den är information om bakterier, svampar, virus, basiller, parasiter, hur man ska tvätta händerna, psykosocial/kemisk/biologisk/fysisk miljö, brutto, moms, procent osv osv. Vi har varit på Lernia nu hela förra veckan och kommer även vara där hela denna vecka så det är med andra ord väldigt mkt teori nu i början. Denna vecka har vi matte hela dagarna så man är väldigt tung i huvudet när man väl slutar.

Jag har även hittat tillbaka till min ps3a, så jag spelar en hel del. Har både spelat ut portal2 och uncharted3 ganska nyligen och ska få låna Skyrim av Koof och Anton snart, så då lär jag vara klistrad framför det... Dessutom så umgås jag sjukt mkt med vänner nu, någonting som jag tycker är väldigt bra! Jag har nästan alltid någonting för mig på kvällarna och är sällan ensam. Dejtar även (tro det eller ej) Trodde aldrig att det skulle hända igen men tydligen. Sakta men säkert går det väl, vilket är bra. har väl pågått kanske 3 veckor eller någonting sånt!

Jag ska verkligen försöka hitta tillbaka till min kreativitet och skapa någonting som jag kan uppdatera med, jag saknar det faktskt. Det gäller bara att jag ska hitta tid och inspiration till det! Men just nu är det så mycket annat också. Jag trivs i att ha en rutin, jag jag trivs i att ha saker för mig och ett fullt schema. Det var länge sen jag kände att tiden knappt räckte till men det kan jag verkligen känna nu ibland, men det går ihop rätt bra än så länge!

Det finns en massa fina vänner jag tänker på ibland, saknar och gärna vill träffa snart. Det går allt för lång tid mellan gångerna. Jag kan nämna några av er! Så om ni läser detta så vill jag bara att ni ska veta att jag saknar er och vill ses! (Jag vet att jag är dålig på att höra av mig) Det finns alltid tid för att klämma in ett kärleksfullt möte med goda vänner:

Petra:
vad gör du? hur mår du? Jag vill veta allt om hur saker och ting går för dig, om det vi pratat om sist löst sig osv. Vi borde ta en fika på stan eller käka middag någon dag!

Anna Tjärnberg: Gostjejen, längesen jag hörde från dig. Vi snackade om att ses för ett tag sen men det blev aldrig av, nu får vi ta och ändra på det tycker jag!

Frida Gustafsson: Våran fikarutin på chocolate house varje vecka fick ett för tvärt avslut, jag tycker att vi ska återuppta den! Om inte annat måste vi absolut ses snart!

Alve & Anna: Dig Anna har jag kontakt med ibland när vi utmanar varandra i wordfeud, men det är inte tillräckligt tycker jag. Vi snackade iof om att käka middag tillsammans snart och det tycker jag är en utmärkt idé, det får vi lösa det!

Amanda Buhrman:
Jag vet att du har flyttat hem från Sthlm men det känns lite som att du fortfarande är långt borta! Vi måste ta och ändra på detta. Vi måste prata med om vad vi ska göra med henry och uppdatera vår "måste spara"lista på spotify!

Ottilia:
Jag saknar dig supermegamkt bruden, vet att du fyller år snart och jag ska försöka skicka något fint till din brevlåda. Vi måste försöka ses snart men jag har så himla mkt just nu! Men jag vill verkligen försöka komma och hälsa på dig i Umeå snart!

Ann-sofie (syster):
Jag vill att du ska komma och hälsa på mig snart eller om jag kommer till dig, en systerkväll med massa prat, vit och oliver kanske vore någonting? Jag vet att du har mkt med jobb och 3 ungar men vi borde försöka lösa det <3 vi har alldeles för lite egen tid med varandra tycker jag!

Nu kom min underbara mamma hit, ringde henne idag och sa att det var för länge sen vi sågs. Så nu har hon köpt med sig mat som vi äta tillsammans.

peace

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Aw finaste!

Vi kan väl i alla fall ha en telefondejt snart? :)

2012-02-07 @ 17:08:33
Postat av: Adele

Ottilia: Jaaa! Det tycker jag verkligen!

2012-02-07 @ 17:12:08
URL: http://tussiluskan.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Hej kära lilla syster...

Jag håller med dig! Det var ett tag sedan vi hade en helkväll. Vi får verkligen fixa det snart.

Men jag tänker på dig OFTA!

Kram

2012-02-07 @ 18:57:36
Postat av: Petra

Hej Adele! Jag mår ínte toppen direkt, tappade synen på ett öga i lördags...jag lider av stress och ska ta det lugnt ett tag. I alla fall en vecka till att börja med. Jag har gjort en vecka på bibblan i ljusta och några har i alla fall kollat in min konst som jag tar ner nu på torsdag vid 13 tiden. Det kan bli Panduro eller Life sen evt. men allt hänger på min syn och stress. Först ska jag vila. Såg du mig i ST den 21 jan? Värdelöst tyckte jag dock. Vi får snacka in oss på en lunch på stan, Buritos? Hör av dig en dag som passar dig så kollar jag läget med mig själv;) Kikar du på min blogg så ser du vad jag sysslat med den senaste tiden;) Höres /Kram

2012-02-07 @ 20:02:07
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0