ny praktikplats

Jag har fått en sysselsättning från och med måndag, skönt!

Trots att det bara är en arbetspraktikplats i drygt en månad och som inte kommer ge någon större inkomst så är det skönt att få komma ut i samhället och faktiskt göra någonting igen. Jag har haft alldeles för mkt fritid på senaste tiden... Det ska bli skönt att träffa människor och inte kunna isolera mig som jag lätt gör annars.

Jag ska vara hos KAISA-MARJA i hennes lilla butik på Trädgårdsgatan i fem veckor! Hon säljer bland annat ekologiska leksaker, återbruksblommor, skapa själv material, konsthantverk, presenter och har ibland kursverksamhet i ett rum bakom själva butiken (inspirationskurser). Hon har även konst på väggarna där det är en ny konstnär som ställer ut varje månad, (Jag ska få ställa ut där i Augusti 2012) och hon har en liten fikahörna i en del av butiken! mysigt ställe! Kom in och kika någonting och passa på att ta en fika!



ni kan ju läsa mer på hemsidan om ni vill:
http://kaisa-marja.se/




Petra var och hälsade på mig och Ceylon idag. Vi var ut med kattskrället en sväng i det fina vädret! Gick omkring i blött högt gräs med skor båda två som inte tålde det, så självklart blev vi blöta på köpet. Men det var trevligt ändå! Vi såg även två illrar (?) eller några liknande djur som retades lite med fåglarna nere vid bäcken. Tur att Ceye va i koppel annars hade han väl varit dum nog att springa ner till dem och bli ihjälbiten.

Lite bilder som Petra tog:







Kommentarer
Postat av: Petra

Å va bra att du fick vara där,) då ska jag komma och hälsa på;)

2011-10-03 @ 20:23:30
URL: http://petrasfotovarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0