lampskärm i papper

Jag har suttit och rivit bort plast och tyg på gamla lampskärmar för att sno själva stommen och sedan sytt nya lampskärmar av papper. Papperet på denna lampskärm är handgjort av Kaisa-Marja som hon gjorde på en papperskurs för ca 10 år sedan. Den blev asball tycker jag, ser förmodligen ännu tuffare ut irl. Då man tydligare ser hur ljuset lyser genom papperet.




Jag håller på med en till lampskärm i papper för fullt på Praktiken just nu, men då är grunden vanliga vita papper med små inslag av handgjort papper, ni får bilder på det senare när den är klar! Men det kan nog ta ett par dagar till för själva foten skärmen ska sitta på sedan ska också pimpas en del.



Jag tog lite bilder i butiken idag, jag tänkte att ni kanske ville se och kanske till och med lockas till att komma dit någon dag!

Kaisa-Marjas Trädgårdsgatan 11 Sundsvall







Kom in på en kopp te/kaffe om inte annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0