Vad är det här?

För några veckor sen hittade jag en oinbjuden gäst i en av mina "vanliga" krukväxter i köksfönstret. Ett skott som inte riktigt hörde ihop men blomman som satt i krukan sen tidigare. Så jag med mina blommiga moderkänslor plockade upp skottet ur jorden och satt i en egen kruka/burk. Men min fråga är vad det egentligen är? Det är kanske bara "ogräs"? Vad man nu ska kalla för ogräs. Min fösta gissning va basilika, eftersom all basika jag odlat står precis bredvid, men jag ändrade mig lika fort då de inte alls är lika varandra. Min andra gissning va tomat, dels för att jag tycker att den påminner om en tomatplanta men också för att den luktar ganska mkt! Men efter att ha jämfört den lilla med min tomatplanta som jag har så kom jag fram till att de luktade lite olika. Men min min starkaste gissning är fortfarande tomat, jag kan inte komma fram till någonting annat men det kanske någon annan kan? 

Är det någon som vet vad det här är? Jag är så himla nyfiken! 


Kommentarer
Postat av: petra

Det är absolut tomatplanta som bildats, att den lukta lita annorlunda kan ha med sorten att göra tror jag;)

2011-05-22 @ 22:35:51
Postat av: Adele

Ja men då är det nog så! Det är fler som tror tomat så! Hur som helst så tänker jag låta honom överleva!

2011-05-23 @ 10:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0