vårfint i köksfönstret

Idag har jag sytt ett par nya gardiner till köksfönstret.
Jag  köpte  tyget  på  Ohlssons Tyget för 19:-/metern!




innan:





efter: 




Jag vet inte om det direkt blev snyggare, men det blev i alla fall ljusare, somrigare och fräschare!



För er som undrar hur det gick på mina provdagar på Irish Pub så gick det bra! De tyckte att jag var duktig för att vara första gången, och att jag tog för mig mycket själv på ett positivt sätt! Jag tror att mina erfarenheter jag fick av min arbetspraktik på Barista för ungefär ett år sen hjälpte till en helt del. Då många uppgifter är detsamma på en krog/pub och ett café. Rutinen satt väl så gott som kvar mer eller mindre! Jag frågade om jag skulle få komma tillbaka och Mange svarade att jag nog kommer få hoppa in extra någon löningshelg framöver då det kan tänkas behövas någon extra. Vanligtvis är de bara 3 st som jobbar i baren/plocket men när jag var så var det 3 st + mig, men det var väl mest bara för att jag skulle få prova på. Men jag gissar på att de inte har råd och inte heller behöver ha fler än 3 som jobbar varje helg. Men det lät ändå positivt och jag kommer förmodligen få komma tillbaka! Och så förmodligen även lära mig kassa inom en tid och servera öl, drinkar o.s.v. 

Fick dricks båda dagarna dock! de va ju awesome. 200:- på fredagen och 140:- på lördagen. Än så länge vet jag inte om jag kommer få betalt för timmarna jag jobbade på provdagarna men jag hoppas självklart på det!

Kommentarer
Postat av: Lagboken

bara som ett tips så måste du få betalt.

Det är olagligt att låta folk provjobba utan att betala.

2011-03-29 @ 14:50:05
Postat av: Ida

Ball header du har :)

2011-03-29 @ 14:58:02
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: annsoh

gå gärna in och svara på dagens fråga & anmäl dig till dagens blogg! :D

2011-03-29 @ 15:44:02
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0