provjobba

Nu ska jag berätta någonting, som är något galet om jag ska vara helt ärlig...

För 2-3 veckor sen var jag in på en liten pub här i stan kallad irish med mina vänner, lite på fyllan sådär och hade riktigt kul, då jag plötsligt fick för mig att det skulle vara en bra idé att fråga han som har stället vad som krävs för att jobba där. Så jag gick fram till disken, frågade efter Mange och ställde min fråga till honom. Han svarade någonting i stil med: 
- har du någon utbildning? 
- inte direkt (tyckte jag) men jag lär mig snabbt! 
Sedan sa han att det var hans tjejer som han redan hade där som självklart går först och jag sa att jag förstod det.. Sen bad han mig skriva ner namn och telefonnummer på en lapp för att återkomma, och jag lämnade disken. 

Det gick någon timme till och kände mig inte helt nöjd.. Så jag gick fram till vakterna som stod vid dörren och frågade hur puben hade öppet på måndag, de kikade på utsidan av dörren (där öppettiderna står) och svarade mig att det var stängt på måndag... Då frågade jag ist när de öppnade på tisdag, och de svarade att då öppnar det kl.17.00. Tanken bakom min fråga var följande: 

När jag visste hur de hade öppet på tisdag så var min kommande plan att boka in en möte med Mange för att han skulle få träffa mig nykter, så jag sa att jag skulle komma in på tisdag kl. 18.00! På fyllan tyckte jag att det var en asbra ide, men sen när tisdagen närmade sig så ballade jag ur, jag skämdes och hade sjuk beslutsångest och det slutade med att jag INTE gick dit. 

Veckan gick och helgen närmade sig, och då hade jag planerat att käka, dricka vin och umgås med min storasyster. Kvällen gick och närmade sig midnatt, och vi blev allt mer runda under fötterna och jag frågar:
- Vart ska vi gå ikväll? 
- Vi kan ju börja med Irish kanske ? 
- Ja självklart! 
Och då slog det mig, irish?... vågar jag mig verkligen in där efter mig beteende helgen innan tro? Jag berättade hela historien för min syster innan vi drog ner på stan, och jag plockade med mig ett CV i enda handen. Vi kom in på puben och jag går fram till disken och vinkar Mange till mig. Han backar ett steg och protesterade högt: 
- NEJ NEJ NEJ! Du hade din chans, du kom aldrig på mötet så glöm det!
- ...men? ..jag kan förklara varför! 
- Isf hade du kunnat ringt, nu är det försent... 

Jag backade såklart tillbaka och gick bort till bordet där min syster satt, fortfarande med mitt CV i handen. Min syster kollade frågande på mig, och jag tala om för henne vad som hände. Hon sa att han självklart hade rätt, vilket jag också förstod och jag fick så dåligt samvete över att jag varit så otroligt feg och inte gått dit då jag sagt att jag skulle komma. Jag hade ju inte trott att han skulle minnas mig, utan jag inbillade mig att jag bara va nån full brud som snackade rappakalja i hans öron.. Men så var tydligen inte fallet, jag hade helt fel, och det jag gjort förra helgen VAR en bra idé! 

Hur som helst så tog syster mitt CV och gick fram till disken och sa någonting till honom, jag vet inte riktgt vad men det slutade med att han till slut tog emot CVt. Hon kom tillbaka, men jag hade fortfarande dåligt samvete, och sa till henne att jag måste göra någonting, att jag inte bara kunde lämna det såhär ! 

Vad jag gjorde var, att precis innan vi skulle gå så gick jag fram till honom när jag såg att han inte var upptagen med någonting annat och sa till honom: 
- Ge mig en andra chans, alla förtjänar en andra chans! 
- Va? vad sa du ? 
- GE MIG EN ANDRA CHANS, ALLA FÖRTJÄNAR EN ANDRA CHANS! 
- Ja.. Men som jag sagt tidigare, mina tjejer går före! Men jag hör av mig om jag behöver mer folk! 
- okej. Men ge mig en kväll iaf! så ska jag visa vad jag går för! Om jag inte klarar av det bra så drar jag åt helvete, men om jag fixar det så får jag komma tillbaka! 
- haha, ja du passar ju in här! 

Jag log inombords, och kände att det kanske fanns någon möjlighet ändå, med min räddning, ännu en gång på fyllan en vecka efter första gången. Dagen efter kände jag dock detsamma som första gången, en känsla av att jag skämt ut mig och gjort bort mig ännu mer, så jag försökte mest förtränga det och lägga det åt sidan. 

Tills han ringde upp mig idag! Och bad mig komma in kl. 22.00 ikväll för att provjobba, Han ville att jag skulle komma dit både ikväll och imornkväll. Jobba 22.00-02.30 båda dagarna.. Så nu sitter jag här, något nervös och uppspelt. Men det ska nog gå bra, jag måste ha gjort något typ av gott intryck trots allt och jag ska visa vad jag går för ikväll! 

SKÅL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0