huvudet i sanden

Det flyter inte riktigt på som det ska. Vi har både prov och en ganska stor uppgift (jag ska ta reda på och skriva ner så mycket jag kan/hittar om Art Deco, sedan redovisa inför klassen) i konsthistorian till nästa vecka + att vi ska göra ett bildspel i fotokursen till en relativt oinspirerade låt som är ca 5 minuter lång (i mitt fall någon typ av stopmotion-film med typ 150 bilder, som skulle kunna blivit/bli bra men som seriöst suger). 

Hur som helst så orkar jag inte alls, jag känner ingen som helst lust att göra någonting, framför allt inte anstränga mig till att nå ett bra slutresultat, inte längre. 

Igår var Pauline och Hanna här några timmar efter skolan, tanken var att vi skulle plugga men det slutade med att vi satt och kladda i våra anteckningsböcker. Kladdet slutade allt mer seriöst om man jämför med pluggandet, jag tog till och med fram svart och vit akrylfärg tillslut:  



Jag vet inte hur det ska gå, jag får ju någon typ av ångest över att jag inte känner någon lust att plugga men samtidigt bryr jag mig allt mindre och mindre om hur det går, känner ibland att det egentligen inte spelar någon roll. Jag hörde att en kille i min klass hoppas av fotokursen nyligen, och det är ändå en kille som kan och gillar att fota. Jag förstår honom, jag skulle nästan vilja göra samma sak men har ändå någon typ av känsla kvar att jag fortfarande borde försöka, även om jag kunnat försöka bättre om jag kände mer lust, och tyckte att det var roligt.


~

Till någonting helt annat. Jag har en idé. Jag har nyligen köpt kakelklistermärken, 6 st som jag hittade på myrorna. Jag använde mig utav 3 st ovan handfatet på toan. Egentligen hade jag velat köpa tillräckligt många för att kunna göra en rad runt hela badrummet, men hade/har svårt att hitta någonstans de säljer sådana där klistermärken mer än på Lagerhaus (där dem för övrigt inte har några jag vill ha). Hur som helst, till min idé! Den är att jag hade tänkt köpa en svart whiteboard-penna, för jag kan tänkte mig att det går lika bra att rita på kakel med den som det går att rita på en whiteboard-tavla? Jag hade i alla fall tänkt testa det, och då hade jag framför allt tänkt att jag skulle "dekorera" vissa kakelplattor med den själv, men också att man har pennan i badrummet och att vem som helst (rättare sagt, gäster som använder sig av våran toa) får rita eller skriva någon typ av hälsning om de vill. 

återkommer mer om detta senare när det är provat och ev. påbörjat!


Kommentarer
Postat av: petra

Vilken otroligt bra idé!!! Låter lysande;9 vill gärn testa detta;) Kram

2011-02-07 @ 17:47:52
Postat av: Adele

Det fungerade jättebra!

2011-02-08 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0