110801

Jag har en del bilder jag har gjort sen sist som jag borde uppdatera med, men mitt problem är att jag inte har Photoshop i min dator sedan jag formatera om den och morsan har det inte på sin heller, så jag måste fixa det innan. Jag redigerar alltid till bilderna lite, för att göra dem mer verklighetstrogna (är tanken iaf).

Jag kan berätta lite om min dag ist. Så ni har någonting att läsa medan ni väntar. För den har varit lite galen, delvis på dåliga sätt men mest på bra sätt!

Det började med att Ceylon tänkte följa med mig till bussen imorse när jag skulle åka in till VOX så jag fick ringa till mamma som va hemma och be henne gå ut och ropa på honom, han sprang till henne med svansen rakt upp i vädret och pep, gullkatt.
När jag kom till VOX så fick jag först besök av mitt ex, han skulle lämna en gitarr som jag ska sälja och jag började naturligvis gråta efter en stund när vi satt och pratade, så han gick ganska snart. Det är ju trots allt inte ens 2 veckor sen vi gjorde slut och jag är sjukt trasig än. Har även drömt jobbiga drömmar varje natt och vaknar alltid med en klump i bröstet, men det ska väl gå över så småning om hoppas jag. Tur är det väl iaf att vi inte är ovänner.
Snart efter att han har gått och jag lugnat ner mig kikade Nicklas in, och han stannade i flera timmar. Hanna kikade även förbi en snabbis innan hon skulle till jobbet och Pauline kom och vi började snacka om våra kärleksproblem och om andra hemska saker som händer i världen mest hela tiden. Sjuka värld. Nicklas ville be för oss och allt hemskt så han började be, både jag och Pauline började böla då, jag var tvungen att gå därifrån och lugna ner mig på toa, dels för att det han sa var så fint men det kändes även obehagligt eftersom jag själv inte är troende. Efter det var vi "glada" igen, och fortsatte vårat kaffe och te-rep. Christer, Khel och Hanning kom även förbi och höll och sällskap ett tag tills de sedan skulle åka ut på någon åker och spränga en micro i luften bara för att det var kul, dom lyckades dock inte så det slutade med att dom bara eldade upp den. Sedan vid 4 när jag skulle stänga galleriet kom Jerry förbi för att hänga med mig och vi satte oss och snacka i 2 timmar på stan om allt och inget, Tove hamnade på samma bänk som oss också ett tag och hon berättade om sin galna helg om slagsmål, poliser och 300 kr för 45 minuters dans.
När han skulle åka hem ringde jag upp Pauline igen som jag visste var kvar i stan så jag åt sushi med henne och två av hennes polare, och efter sushin tog vi en fika. Mycket sällskap och mycket snack idag med många människor och jag uppskattar allt sällskap, sällskap är precis vara jag behöver just nu för att må bättre. Dumt att jag nämner alla gånger vi grät, men jag kan informera er om att jag har skrattat minst lika mycket som jag har gråtit idag. Vilket är asbra! Det är aldrig lätt när förhållanden tar slut, men det går lättare när man har människor omkring sig som man kan prata med men framförallt skratta tillsammans med <3
På vägen till bussen som jag skulle ta hem så köpte jag en dosa snus, det var kanske dumt men jag jag kände för att vara dum. eller om jag siterar det jag skrev på facebook nyss :

"känner mig lite rebellisk idag då jag köpte mig en dosa snus, planerar att snagga ena sidan skallen och göra ett par dreads på den andra, även sugen på att pierca medusa igen och planerar också att bli vegetarian på riktigt och inte bara på halvtid plus att jag funderar på att inom en tid bosätta mig i Göteborg. Snusandet hoppas jag dock på hålla kortvarigt, men det känns bra just nu."

Det var väl det mesta om min dag, händelserik och intressant. Tycker om den och kommer minnas den. Tack till alla som jag fått dela tårar och skratt med <3 Allt håller på förändras och jag är lite rädd för denna förändring men vill bara hoppas på att det förändras till det bättre även om det är sjukt tungt just nu. Jag har svårt att se att allt kommer lösa sig men måste intala mig själv att jag vet att det kommer bli bra. Annars kommer det gå åt helvete. Ett nytt liv är på gång och jag tar ett steg längre för varje dag. En dag kommer jag må bra igen och jag ser fram emot den dagen. Veckorna går långsamt nu men jag är snart tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej! Om det är Hanna E som du skrev om så ville jag bara säga först att hon å jag gick i samma klass på gymnasiet. Å jag såg att hon länkade din blogg för ett bra tag sen på fb. jag blev nyfiken och sen efter det har jag följt din blogg! Din blogg är jättefin,de ska du veta! Haha.. jag blev så inspirerad av din blogg att jag gjorde en själv.



Aja... det va inte va jag egentligen ville säga. :)

För över ett år sen så kom jag in på grafisk design programmet i Sundsvall... Men eftersom jag precis hade dumpat min kille som bodde där så klarade jag verkligen inte av att bosätta mig i sundsvall, för allt påminnde mig om honom. Det skulle bryta ner mig totalt. Till trots så hade jag väldigt mycket känslor för honom etc etc... men jag visste att det inte skulle hålla å jag hade mått dåligt väldigt länge.



Jag bröt ihop totalt.

Att flytta till sundsvall skulle bara inte fungera.



Jag hade fått kontakt med en kille i Växjö, så jag åkte ner å hälsade på honom... Å sen dess har jag varit fast här nere. Det hade gått så snabbt emellan mina förhållanden att jag var känslomässigt slut. Men jag visste att en ny start va precis va jag behövde. Å att flytta hit till Växjö har verkligen varit bra för mig. Trots att det tog lite mer än ett halvår innan jag kände att jag hade kommit över sundsvallskillen helt.



Det glädjer mig att du har så många fina vänner i din närhet som stöttar och hjälper dig! Och att du kan vara vän med honom gör det förhoppningsvis lättare för dig att komma vidare.

Och när det gäller att flytta till Göteborg så hoppas jag du gör det! Det är verkligen inte fel med en nystart! Trots att det känns lite skrämmande samtidigt som det känns spännande!



Följ din magkänsla. De va det råd jag fick när jag valde mellan att flytta till sundsvall eller växjö. Å det har varit bra för mig än så länge!



Lycka till med allt! Kram!

2011-08-02 @ 08:57:33
URL: http://farilja.blogspot.com/
Postat av: Sara

Herregud vad mycket människor du har träffat :D låter trevligt ^^

2011-08-02 @ 12:52:52
URL: http://hjaerteress.blogg.se/
Postat av: Petra

Du är en fin toppen tjej Adele det kommer att gå bra för dig, snart vänder allt..bara att håll ut med tårar och skratt;) Varm kram från mig till dig./Petra

2011-08-02 @ 13:56:28
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Adele

Tack alla tre!



Hannah: Ja precis, jag menade Egelrud. Hon var förbi här idag och jag berättade om att du skrivit till mig, hon tyckte att det var roligt! :) Och jag ska lyda ditt råd och följa min magkänsla!



Sara: Ja just igår träffade jag en hel del människor! Och det var supertrevligt. Ikväll kanske jag ska få följa med ut och åka båt! Är på tiden att jag roar mig och gör nåt i sommar !



Petra: Tack Petra <3 Jag hoppas du har rätt. Jag vill verkligen inte älta det här och må dåligt mer. Det som har hänt har hänt och det gäller bara för mig att acceptera det och gå vidare, men det är tungt. Vi hade ju så mycket tillsammans och bodde till och med tillsammans liksom. Jag vill gärna ses någonting snart. Kram!

2011-08-02 @ 14:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0