mina dreads fyller 1 vecka

Idag är det en vecka sen jag gjorde mina dreads, dvs. faktiskt gjorde riktiga dreads. Jag har ju tidigare haft både bruna och röda syntetdreads, men riktiga både ser bättre ut och känns bättre! Jag ångrar mig inte en sekund!






Lite om varför jag tillslut bestämde mig för att göra riktiga dreads.

Jag har kommit fram till att jag i ungefär 4 år faktiskt har velat göra dreads, men ändå varit något osäker men mest rädd för att kanske ångra mig. Har man väl gjort dom så är det svårt att ångra sig så att säga.

När jag var 17/18 år slutade jag ett tag att borsta mitt hår helt, satt även i små snoddar och till slut var mitt huvud ett enda stort ruffs. Jag gjorde random flätor och tova och höll på men ändå inte på riktigt, jag kunde fortfarande reda ut allt om jag ville även om det skulle ta lite tid och slita en hel del på håret. (vilket jag till slut gjorde) Jag har ingen superbra bild på det men det såg ut ungefär såhär:




En tid senare hade jag en hel del löshår i mitt hår men när löshåret började bli slitet och jag återgick till att drömma om dreads så dreadade jag håret och satte på clips som jag kunde ta ur och sätta i mitt hår som jag ville (bara för att jag var för feg för att faktiskt göra dreads på riktigt)




Efter clipsen blev jag lite tuffare, men inte tillräckligt tuff kan jag tycka idag... Jag kom i alla fall i kontakt med Nathalie som gjorde syntetdreads och jag beställde mina första dreads av henne, men jag var noga med att de skulle vara en verklighetstrogen färg och att det skulle se så äkta ut som möjligt. Så det blev bruna syntetdreads.




Efter att ha flätat i och ur de bruna syntetdreadsen flera gånger så beställde jag ett nytt hår av Nathalie, denna ång röda syntetdreads! Och denna gång gjorde hon dom genom att tova och virka, till skillnad från de bruna som var tovade och tvinnade. Det gjorde att dom på det sättet såg ännu mer verklighetstrogna ut till formen, kanske inte lika verklighetstrogna till färgen, men jag var inne på att ha rött för att jag ville vara "höstfin"




Jag hade även en variant då jag flätade in både bruna och röda dreads ett tag.


Men hela denna håriga resa slutade med att när jag var mogen nog (i mitt fall 21) och kände att jag behövde förnya mig när ett förhållande med en kille som jag verkligen trodde på tog slut, så gjorde jag riktiga. Och som sagt idag fyller 1 vecka, och fler veckor kommer det bli! Ett tips till er alla som är sugen på att skaffa dreads, tänk igenom det innan (kanske inte lika länge som mig möjligvis) Men ni kommer få leva med dem länge när dom väl är gjorda!

 




CRED till Nathalie Evrung som har gjort både fina syntetdreads och riktiga dreads till/på mig. Ni kan hitta henne här:

http://www.evrung.blogg.se
http://www.evrung.se

 


Kommentarer
Postat av: Emblem

Vad härligt att du tordes och väldigt klokt och bra av dig att testa och känna på att ha mindre permanenta dreads så pass länge som du gjorde innan du till slut bestämde dig. Och den dagen du väljer att säga adjö till dina egna dreads så är jag helt övertygad om att du kommer passa lika bra i kort hår med! :)

2011-09-01 @ 18:02:53
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Andréa

Vad fina dreads åh!

2011-09-22 @ 02:23:04
URL: http://littlejune.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej!

Jag är väldigt sugen på att sätta in syntetdreads i mitt hår.

Har 2 frågor bara, hur blir håret efter man har tagit ur syntetdreadsen?

Och hur får man ur dom?



Tack på förhand!:)

2012-03-13 @ 19:40:14
URL: http://moaelina.devote.se
Postat av: together in paris.

så himla fint! :D

(hittade hit genom att googla på röda dreads)

2012-05-09 @ 15:52:19
URL: http://forthesimplehearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0