ordbajs

hej. 

I brist på annat att göra en onsdagkväll som denna så tänkte jag ge mig på att skriva nåt fånigt på min blogg. Jag menar, det händer inte så ofta och det är inte heller meningen att det ska hända eftersom det är en konstblogg och inte en vardagsblogg eller liknande.. Men jag känner att jag vill ordbajsa lite just nu och skriva någonting ointressant om ingenting en liten stund. Sen är det upp till er om ni orkar läsa det eller inte! 

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, för jag har egentligen ingen idé om vad jag ens ska skriva... Jag skulle kunna börja med att tala om vad jag har gjort idag, därför att för omväxlings skull så har min dag faktiskt innehållit mer än vanligt och jag skulle kunna beskriva den som riktigt trevlig, intressant och ovanligt händelserik. 

Det började med att jag och Jonatan snoosade i närmare en timme om inte kanske till och med över en timme innan vi tog oss upp ur våra sängar, vaknade, fixade oss (som för mig betyder; ta på mig ett ansikte) och tog oss till skolan.. Med våra superhäftiga iPhones så hade vi ställt alarmet med ungefär 2 minuters skillnad vilket ledde till att min först ringde (mitt alarm låter som någon typ av trummor) och sen 2 minuter senare så så ringer Jonatans, elr snarare Kwackar... Då hans signal är ankor... 
Hur som helst, när det gått närmare en timme så tänker jag att jag ska säga till Jonatan "Nu har vi snoosat i snart en timme Jonatan, tillsammans med grisar" sen tänkte jag "grisar?" ... sen tänkte jag "nej, jag borde inte säga det här, vad är grejen med grisar, hur tänkte jag där?" Så jag sa det aldrig, tänkte bara för mig själv hur dum tanken var och klev upp ur sängen för att tvinga in mig själv i duschen och börja morgonens rutiner.

Lite senare in på morgonen säger jag ändå till Jonatan vad jag hade tänkt säga när jag vakna, och likaså han reagerade precis som jag "grisar?..." jag sa att jag inte visste och då fortsätter han med "Vet du vad du sa till mig igår när du gått och lagt dig?" jag.." HAHA, va? pratade jag i sömnen?" han "ja" jag "åhnej! Sa jag någonting pinsamt?" han "nejdå" Sen förklarade han att konversationen vi hade igår när jag somnat löd ungefär såhär:

jag: Jag vet inte!
han: ...?
jag: ...Är det ingenting med datorn elr nåt då?
han: va?
jag: jag vet inte...

Sen hade jag inte sagt så mkt mer. Han har även sagt att jag snackat med honom i sömnen förut, vilket jag tycker låter helt sinnessjukt stört för vad jag vet så har jag inte direkt gjort det tidigare. Inte hört någomnsäga att jag gör iaf!

På skolan senare iaf så var det en äldre man där som var Fotointresserad som höll en föreläsning för oss. Han berättade om Fotots historia från början till slut vilket jag fann mycket intressant men det berodde nog mycket på att mannen i fråga var mycket intressant och verkligen brann för just Fotografi och allt som hade med kameror att göra. Han hade även en stor samling av kameror, och kunde i stort sätt hålla upp en kamera/bild/plåt/album från varje tidsperiod han pratade om. 

Efter skolan träffade jag upp mamma för att förtidsrösta på biblioteket, sedan gick jag tillsammans med två klasskompisar (Pauline och Ottilia) hem till mig för att koka ihop en broccolisoppa (som för övrigt blev riktigt god) och slänga in några baguetter i ugnen. Vi åt, skrattade, pratade om alla typer av olämpliga saker man kan prata om vid matbordet som till exempel magsjuka, spya och diarré. Men också om att gå i sömnen, prata i sömnen, svimma etc. Hur som helst så hade vi det mycket trevligt och jag uppskattar att komma några i min nya klass närmare.

Klockan drog iväg och närmade sig 7-halv 8 och vår nästa plan var att ta oss ner på Pipeline för säsongens första Onsdagscafé. Vi tog oss dit, lyssnade på en duktig tjej som spelade piano och sjöng och hade det allmänt trevlig igen tillsammans med varandra och några andra, dock något tröttare än vi var tidigare.

Nu ser jag här att bara min dag har dragit iväg och blivit ett ovanligt långt inlägg, textinlägg till och med vilket inte alls är speciellt vanligt på just min blogg... konstblogg. Jag kanske ska ta och avrunda det hela med en bild bara för att texten i sig inte ska ta över helt (vilket den kanske redan har gjort) och sen sluta ordbajsa?  
...Ja, inget svar på den frågan såklart eftersom jag just för tillfället dels bara resonerar med mig själv i mitt eget huvud och för att det här inlägget såklart inte är publicerat ännu... Så jag svarar mig själv med att säga att det låter som en alldeles utmärkt idé att försöka sluta ordbajsa och i stället avrunda och såklart lägga upp någon inte allt för opassande bild och önska alla en trevlig kväll. 



Bilden har såklart  ingenting att göra med resten av inlägget egentligen, 
men den passar  enligt mig in  på temat Konst, som min blogg egentligen
ska  handla  om. Barnkonst är en av de mest intressanta konstformerna
jag vet, just för att  barns  fantasi är helt underbar och härlig. Denna bild
är tagen nu i våras/början  av sommaren på en gata i Sörberge, och jag 
kunde inte lämna den utan att dokumentera den. Jag älskar den faktiskt

Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0