GODKVÄLL

hejsan hallå! eftersom detta är mitt första inlägg på min nya blogg så hade jag tänkt
skriva ett ganska långt! dagen började som så att jag jag hade ställt klockan på 05.45
men när klockan va typ halv 7 kom morsan in å skaka på mig: ida, ska du inte kliva upp?
jag: neeej, jag funderar på att skippa första lektionen och åka in till andra istället! -.-
mamma: men... har du ingen lektion elr? jag: jo, men jag har ingenting att göra o.O
hon: okej.. *gick därifrån* sen typ vid 7 klev jag upp, hittade en ball tröja som ja hade
på mig, käkade två limp-skivor med kaviar och fixade till mig lite innan jag begav mig
till bussen :') gick på andra lektionen, gjorde klart våran projektfilm till digitalt skapande
(http://www.youtube.com/watch?v=qXs_wz2XJbY) skippade också idrotten, följde med
Therese, Malin och Valentine på stan, käkade sub-way! solade vid ån! köpte en present
till Jenka eftersom hon fyllde 18 i söndags och kommer hem imorn , så de va på tiden
liksom :') haha! sen åkte jag hem, käkade mat, hade värsting-konversationen med
morsan vid köksbordet om drogermissbruk, alkoholmissbruk och att dom ev. ska
flytta behandligshemmet från Naksta hit till Ljustadalen.. det har typ varit något möte
ikväll på folkets hus här i Ljusta om det och någon fitt-demonstration emot allt! De
är typ en del som inte vill att dom ska komma hit, men grejjen är att dom inte vet
någonting.. jag blir så fruktansvärt arg på dom.. dom ba: vi kommer inte våga släppa
ut våra barn! blablabla!
my ass! era grannar är fan farligare än nyktra missbrukare..
de är ju inte precis så att dom bryr sig om era fula ungar, dom har nog med sig själv,
och dom är faktiskt där för att som själva vill komma ur skiten -.- jag tror bara att de
är så att dom flesta är så jävla fega och rädda för de som dom inte vet någonting om.
- det är nog med skit i ljustadalen, kvinnofängelse å blabla, vi vill inte ha hit nått mera!
dö säger jag, bara för att ni inte har lust att hjälpa människor som har de jobbigare än
er.. själv sitter ni där på era jävla verandor i solen och smuttar i er ett glas whiskey,
kanske några öl och har de så jävla bra och är så jävla blind och egotrippade.. Tror
ni verkligen att ljustadalen kommer bli ett sämre ställe bara för att vi flyttar hit ett
behandligshem för att hjälpa folk? ja fatta inte de.. dessutom så ska dom inte bo där,
dom ska bara vara där på dagarna och gå kurser och sånt sen åker dom hem, elr
till något boende på kvällen.. vi fick nåra fjantlappar i postlådan också i början på
förra veckan.. min morsa blev helt upprörd (hon jobbar på de där behandligshemmet)
hon kunde knappt sova den kvällen för att hon va så fruktansvärt arg på hur dom hade
uttryckt sig :S dom visade ganska tydligt bara på den lappen att dom inte hade någon
blekaste aning om va det egentligen handlar om.. aja, nu ska jag sluta vara arg och
berätta om någonting kul ist :'))

image4

Min balla tröja som jag har hittat i klädkammaren :') hah! det är morsan elr syrran som har
haft den men nu är det jag som har den minsann! det är typ helt oslitet med :o knappt använd
gissar jag på! bättre för mig mena jag! :) haha! ball iaf, ganska skrikig dock, fast grym iaf :)
den måste ju vara från typ 90-talet? tror jag iaf. jag hade den idag på skolan med, jag kände
att det var många som kollade på mig.. jag vet inte om det var för att tröjan va ful elr bara
skrikig, kanske båda... elr så va jag bara så otroligt snygg i den! mmmmhm! :) hahah!


DENICE! hon är bra! :) hon kom hit och va med mig en stund ikväll! :) vi typ käkade paj,
drack juice, spelade tv-spel, fixade min blogg, drack te, snackade, pluggade matte, spelade
mer tv-spel! egentligen kom hon hit för att hjälpa mig med matten bara, hah! fast vi gjorde
massa annat skoj ist för att plugga hela tiden :) jag har matteprov på torsdag -.- jag hoppas
att jag kommer klara det alltså, det provet hänger typ på hela mitt mattebetyg o.o tror jag?
om jag får G på det läääär ja få de i slutbetyg också? kan inte tänka mig annat :'o

jag vill bara avsluta detta inlägg med att tacka Pissenisse@bdb , elr nissus.blogg.se, för
att hon har lagt ner massa tid på att hjälpa mig ikväll :') både med matten och med min blogg,
jag skulle inte klara mig utan henne! hahah. och jag ska föööörsööka skriva iaf ett G på provet
på torsdag (för din skull) och jag ska fööörsöööka uppdatera min blogg så du har någonting
att läsa :') du sa förut att du typ har kollat den nu varje dag under en veckas tid i hopp om att
jag har skrivit någonting, men nejdå! det har jag inte! men nu så! :) nu är den ju redo att skrivas
på.. den såg ju bara helt fail ut innan du hjälpte mig att designa den! så TACK! och jag ska som
sagt försöka vara aktiv! btw, vi måste ses någonting snart och lira majoras mask, ooookej? :*

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha en fortsatt trevlig kväll! :D Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar om du har tid! :)

2008-05-27 @ 23:28:09
URL: http://www.penajs.blogg.se
Postat av: Nisse

IIH :D Hoppas det går bra på provet och jaaaa, jag ska komma och spela masken med dig. :)) och installera sims åt dig. :D

2008-05-27 @ 23:43:51
URL: http://nissus.blogg.se
Postat av: Snuff

För det första så är missbrukare inte farliga mot andra människor, dem skulle aldra kunna skada någon.. Om folk tror att det ska hända något med deras barn då vet dem inte allt för mycket. Men det känns på ett sätt opassande att sätta den precis här. Men jag förstår vad du menar, jag håller med delvis.

2008-05-28 @ 11:05:39
Postat av: svar till Snuff

hm, jo.. men någonstans måste det ju vara.. å varför kan det inte lika gärna vara här ist för någon annan stans liksom? opassande och opassande, är det mer passande någon annan stans då? oO grejjen varför ja blev arg va mest för att dom som skrev dom där lapparna inte vet vad dom snackar om och lurar i alla som bor i ljustadalen någonting som inte stämmer.

2008-05-28 @ 11:58:44
URL: http://tussiluskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0