loppisfynd & nya tuschpennor

För några veckor sen var jag på loppis med min syster på tonhallen. Jag hittade en fin burk för 20:- och ett stickad giraff för 10:- Jag kunde inte lämna någon av dem! (har lovat Petra att visa bilder på dem, så jag uppdaterar med dessa mest för hennes skull! Bättre sent än aldrig!)

kaffeburk




giraff






jag sa för någon vecka sen att jag tröttnat på tusch och ville byta material helt, men när jag gick in på bokhandeln igår och hittade dessa tuschpennor så blev jag inspirerad. Jag kommer nog både börja med nån oljemålning snart men fortfarande fortsätta med tuschen. Jag fick helt plötsligt fler möjligheter då jag hittade tuschpennor i gråskala! 



Jag provade dem självklart med en gång, och var därför tvungen att köpa en litet block som sedan kommer vara perfekt att alltid ha med sig i väskan, har inte haft något sånt tidigare men nu kommer jag ha det!





Jag har även flyttat ut min säng till vardagsrummet och använder den som soffa framför tvn under dagtid. i och med det blev mitt sovrum en ateljé då jag flyttade in skrivbordet och staffliet dit! Det ekar där inne pga att jag har så lite möbler där X) Men det känns rätt ballt med ett rum bara för att skapa. Nu får jag se till att göra någinting också så det inte bara står tomt!


Kommentarer
Postat av: Petra

Blev kalas det där bruden;) Giraffen och burken,,,,jag smälter av avund sjuka så fina de är,)

2011-11-16 @ 22:50:54
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: EmmaMartina - onödighetsbloggande kulturarbetare

Åh, visst blir man helt lycklig när man hittar bra tuschpennor? Svartaste svart ska det vara för min del, men grå pennor låter helt klart intressant! Mirr problerm är att mina svarta tar slut allt för fort, blä!

2011-12-17 @ 16:11:17
URL: http://emmamartina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0