plantor redo att skänkas!

Nu känns det som att jag har tusenmiljarder växter i alla fönster + på balkongen och nu har äntligen alla citronbasilikaplantor fått egna krukor och de flesta paprikaplantorna också! Bortsätt från de som sitter tillsammans i en lite större korg ute på balkongen, men alla som jag har inne sitter i plastkrukor i ny jord redo att skänkas till frivilliga! Jag har 7 basilika och 7 paprika och det är först till kvarn som gäller nu! Dock verkar det lite svårt att hitta folk som vill ha mina bebisar konstigt nog, eller det handlar nog mest om att folk är lata som inte riktigt orkar komma hem till mig och hämta dem! Det är ju trots allt en del som sagt att dem vill ha, och ni som känner med er att ni är en av dem får minsann ta kontakt med mig och komma över, eller träffa mig någonting på stan så ni kan få, annars finns risken att de ges till någon annan :) Det är ju såhär att de bara blir större och större och jag har snart ingen plats kvar i mina fönster. Jag införskaffade även lite nya blommor igår. 3 krukväxter för 100 kr på Plantaget + att jag snodde smultronplant på mammas gård och satt i en ampel som hänger ute på balkongen nu också! Så som sagt, jag har tusenmiljarder växten och skänker gärna bort en del av det jag har odlat upp själv! 


Här får ni lite bilder: 


vardagsrumsfönstret, här står paprikaplantorna tillsammans i varsin kruka på en bricka redo att flytta.




köksfönstret 




Den okända gästen som växte upp ur samma kruka som en annan blomma som jag misstänkte vara en tomatplanta har skjutit iväg ordentligt och kan nu inte vara någonting annat är just en tomatplanta! Konstigt att den växte upp där helt random, men jag välkomnar den självklart till familjen och hoppas på en massa frukt, om inte så får den hur som helst stå och vara fin i köksfönstret!




sovrumsfönstret

Här inne är det en djungel runt fönstet, Det är tur att jag har ett bord under fönstret annars hade jag aldrig kunnat ha så mycket växter som jag faktiskt ändå har! Till höger nere på bordet står all basilika som väntar på nya hem.




Ute på balkongen har jag nu 4 solrosor i en blomlåda, 2 solrosor i en kruka, massa paprika i en lite större korg, 2 krukor med sockerärtor (dock tror jag inte att dem kommer överleva länge till), En tomatplanta som det ska komma köksbärstomater på som blommar för full och till sist smultronen som flyttade dit igår! 





Jag tror att Anders kan vara lite less på mig och mina blommor nu, så om inte annat så gör ni honom en tjänst om ni tar några plant ifrån mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0