parafras I

Nu har vi en ny och riktigt rolig uppgift på skolan!  Vi ska nämnligen måla en parafras och använda oss av valfri målning! Jag valde en målning av Salvador Dalí där det bland annat kommer ut en fisk ur ett granatäpple, sedan en tiger ur fisken, sedan en till tiger ur den tiger och till sist något typ av vapen som är riktat mot en naken kvinna.. När jag såg det så tänkte jag självklart på att den var på väg att döda kvinnan.. Här är i bilden: 



Jag valde att använda bara av en del av bilden, alltså delen som innehåller granatäpple-fisk-tiger. Men i stället för ett granatäpple så har jag en tomat, sedan har jag fisken precis som Dalí men ur fisken kommer det ett träd på min bild! Som i mitt fall som symbolisera "liv" ist för "död" som i Dalís målning enligt min tolkning. Här är några bilder på min pågående tavla: 



Här är precis när jag börjat måla, lite på avstånd så ni får en uppfattning om hur stor den är. Jag måste har två stafflin för att det ska vara stadigt. Den är en meter bred, jämför med A4-papperet som hänger under! Hur som helst så är det ovanligt stort för mig! Men det är kul! Jag köpte duk på rulle just för att kunna komma upp i format! 




Lite steg för steg bilder:





Jag fick låna en tuschpenna av Linn i min klass till att göra strecken i trädet. På tisdag ska jag ge mig på tavlan igen! Då ska jag förmodligen börja med fisken som ska få en gul-orange färg! Hur jag ska göra med bakgrunden vet jag inte riktigt än men det visar sig. hah! Tomaten måste också fixas till lite! Ni får bättre bilder sen när jag kommit längre och ev. några närbilder också så man kan se lite närmare och bättre! Jag tror det kan bli coolt!

Kommentarer
Postat av: petra

Häftigt till tusen!! Kram/Petra

2011-04-10 @ 18:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0