pepparkakshus

Jag och Anders fick för oss att vi skulle bygga ett pepparkaksslott med drakar och grejer iår.. Vi gick därför all out och köpte prylar till slott m. tillbehör för strax över 400:- helt galet egentligen, framför allt när vi kom fram till att våran vision var långt utanför vår kunskap och vårat tålamod.. 

För det första så sköt vi upp bygget gång på gång då vill inte ens kunde få till ritningar/en bra mall och bygga upp en modell i papper. Vi blev sjukt irriterade och pallade helt enkelt inte ta tag i skiten. Vi försökte oss därför på att rita upp ett hus i stället, men någonting som ändå skulle vara utöver "standars-pepparkakshuset"... Det gick såklart inte heller, hur fan får man till en bra mall? Varken min eller Anders grej i alla fall, så till sist hamnade vi framför google och hittade en färdig mall på ett VANLIGT pepparkakshus som vi till slut gick efter.. fail.. och vad som ännu mer fail va att vi upptäckte att det var sjuukt svårt att för det första få till bitarna och sen också att få ihop dem utan att det skulle falla som ett korthus... 

knäppte steg för steg bilder trots min frustration och prestationsångest..



bitarna:




när vi satt ihop bitarna, eller snarare geggade ihop dem: 





Det geggiga, men ändå personliga resultatet:






och ärligt talat, jag kommer nog aldrig i hela mitt liv försöka mig på ett pepparkakshus igen...

Kommentarer
Postat av: Emanuel

hahahaha dör lite. Stackars er, men fyfan vad kul för oss :D

2010-12-18 @ 16:50:05
Postat av: Ottilia

Vad hände med att skarva ihop bitarna med smält socker? :P

Tycker det var sött iaf!

2010-12-27 @ 19:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0