inspiration från aboriginerna

Har precis kikat på en dokumentärfilm om Aboriginernas konst på svtplay. Jag satt med penna och papper samtidigt för att försöka snappa upp lite inspiration. Tänkte att det kunde vara bra med lite ny mönsterinspiration inför mina egna bilder. Någonting av det jag har skissat ner kanske återkommer på kommande bilder. Jag hade tänkt arbeta en del men mönster för jag har kommit på att jag tycker att det är roligt. Mycket linjer och detaljer osv.



Personligen gillar jag prickarna väldigt mkt, speciellt när man varierade storleken på dem. Så det kommer jag nog använda mig av! 

Jag är förövrigt hemma från köket idag för jag spydde imorse, men jag tänkte att jag skulle försöka ta igen det någon kväll/helg så jag inte får frånvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0