plåtängel & ansikten av skal

Kaisa-Marja ska ha en kurs som hon kallar "plåtänglar" Så i Fredags satt vi och gjorde lite plåtänglar själva inför kursen. Jag tog lite av vad jag hittade och i mitt fall så blev det en kattängel. Tänkte att hon kunde ha den som exempel på hur man skulle kunna göra om man vill. Kanske inte det bästa jag har åstadkommit i mitt liv men lite söt blev den kanske.





Jag tänkte dela med mig av ett tips som Kaisa-Marja gav mig:

Göra ansikten av apelsin- eller mandarinskal
! Funkar bra nu till halloween om man vill pynta med någonting egetgjort och enkelt! Dessa gubbar har jag gjort, bara för att prova. De två övre är torkade på element och hårda, på de två undre är ögon och mun precis utskurna. Dessa är gjorda av mandarinskal men apelsinskal funkar något bättre då skalen är tjockare och inte tappar formen lika lätt som mandarinskalen! Prova vet jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0