ny tavla & grönsaker

Här är en bild på den nya tavlan jag håller på med. Jag sa ju i ett tidigare inlägg att jag inte tänkte visa först jag kommit längre men jag ångrade mig, det här är första lagret. Eller jag har inte målat så mycket, bara grundat med grått och målat i ansikterna ett lager. Hur jag ska göra nertill vet jag inte än, vi får se. Kom gärna med förslag!










Jag har även målat lite längre på denna tavla, 
grundat  bakgrunden med en turkos färg! Jag 
ska  fortsätta  på  bakgrunden med något typ 
av  mönster.  Ni  får  se  hela  när jag är klar!





Anders kallar dem grönsaker

Vi har för lite fönster, eller är det jag som har för mycket växter och plantor. Jag har ju haft någon noja och planterat tusen basilika, tusen paprika och tillsammans med alla andra växter vi har så blir det väldigt mycket! Men det är lite mysigt samtidigt att ha så mycket liv i fönsterna! Dock så börjar basilikan växa till sig och jag har idag planterat om dem i större krukor, mest två och två men egentligen vill dem stå själva så de måste planteras om igen snart! Så för er som vill ha nån basilikaplanta eller två kan ju komma förbi och hälsa på. Jag bjuder på en kopp te/kaffe och ni får med er grönsaker hem, awesome deal! Mamma skulle komma förbi imorgon och ta hand om några åt mig, hih. Här är lite bilder på våra fönster: 


Köksfönstret, och all basilika




tomatplanta i ampel som ska få bo på balkongen senare






sovrummet



Växten längst till vänster på den här bilden är en av citronkärnorna jag planterade i somras, den
har blivit sjukt stor nu och den bara växer och växer! Den fick också en ny/större kruka idag.




vardagsrummet



jag planterade det mesta av paprikan tillsammans i en lite större kruka



men även paprikan måste planteras om snart igen.



Kommentarer
Postat av: Nathalie E.

Jag vill ha en basilika! Vi kanske kan göra nått slags byte? En basilika mot en chili-planta? :DD

Kram!

2011-05-04 @ 16:49:32
URL: http://evrung.blogg.se/
Postat av: Adele

Det låter som en toppen idé Natta!

2011-05-04 @ 16:51:07
URL: http://tussiluskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0