Buddha olja

Idag har jag börjat med en ny oljemålning på skolan. Jag grundade först en duk grå sen jag har målat på den. Vi skulle själva ta med oss ett föremål som vi ville måla av. I mitt fall blev det en Buddha, egentligen inte pg.a. att jag ville måla av just en Buddha utan det beror på att jag inte tänkte så mkt innan jag valde föremål, och  därför bara plockade med mig någonting när jag sprang iväg till skolan imorse.


Skissade lite innan jag gav mig på duken:




Han blev ganska ful, han ser mer ut som en uppsvullen asiat än en tjock gud. 




2 steg på tavlan jag håller på med. Långt ifrån klar än, ska både dit lite kropp och massa lager till!




Jag tror att jag han ska bli lite tjockare också.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag är sjukt nyfiken på hur det gick med jobbet!

2011-03-29 @ 13:27:37
URL: http://millesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0