akvarell och tusch

Det slog mig att jag skulle grunda ett akvarellpapper lite slarvigt med färg för att sedan teckna en gubbe med tusch  på det när det torkat, så jag gjort det: 





När jag tänkte på det så såg det assnyggt ut i mitt huvud, men resultatet jag åstakom blev inte fullt lika awesome som jag hoppats, men det blev ju helt okey! Jag ska göra fler såna här bilder och förhoppningsvis kommer jag lyckas bättre nästa gån Jag tänkte köpa på mig några schysta ramar på secondhand också, kanske inte likadana men dom ska iaf passa ihop, och sen om det känns bra så är det nog dessa bilder som jag kommer ta med mig och ställa ut på utställningen i Trondheim i augusti! vad tror ni om det?





Jag pillade även ihop den här bilden för några dagar sedan när jag satt och lyssnade på låten "om sanningen ska fram" som jag antar att ingen kan ha missat.  Det är roligt att blanda text och bild, även om just denna inte blev speciellt spännande. Är det någon som har någon intressant text från låt, dikt eller liknande som ni tror skulle kunna inspirera mig så kasta den på mig så får vi se vad jag kan göra!


Kommentarer
Postat av: Alex

Text:

(I'd rather feel pain than nothing at all)



Vore coolt om man lyckas få till nån cool djup bild :) imo

2011-06-14 @ 11:01:29
Postat av: adele

hm, kanske! Men jag tror jag har lite svårt att skapa någonting efter en text jag inte kan stå för. min "imo"-period är över! hah...

2011-06-14 @ 11:06:05
Postat av: mandy

jag tror han menade "in my opinion", haha! men jag är inte säker

2011-06-14 @ 12:10:11
Postat av: Emanuel

Men Tuss, världens sämsta låt eller? :D

2011-06-14 @ 15:33:08
Postat av: Adele

Emanuel: HAH, ja.. den är dålig. men nästan så dålig att den blir bra.

2011-06-14 @ 18:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0