dracula, plantering & rysk docka

Idag gjorde jag klart dracula-uppgiften som vi har i teckning, mitt apelsinträd om ni minns? Jag gjorde ett apelsinträd pga att det stod om sådana i texten (första kapitlet från boken) vi fick, sen nu så har jag lagt till en massa tjejer också, och dom ska symbolisera draculas "bitches" som är med i filmen! 


Så här blev det:








Vårat köksfönster är smockat med krukor i alla storlekar nu! Jag var och fyndade en massa små gulliga idag på second hand för allt mellan 1:- till 25:- styck! I alla de små har jag satt citronbasilikafrön! Och i den lite större har jag planterat solrosor. Om jag lyckas att odla en massa basilika så kan jag ju självklart inte använda upp allt själv, så jag kommer nog ge bort små krukor till lyckliga själar allt eftersom om allt går som jag vill! Jag har även planterat om och isär en del blommor idag!





Jag köpte även ett stort vinglas för 20:- som jag planterade om en blomma i, jag tyckte att det vad en kul idé! Till höger ser ni en citronplanta som jag planterade i somras, den störta! Det mår fin-fint och växer som tusan!




Mina sockerärtor har skjutit iväg supermkt med, de växer som ogräs! Med risk för att de kommer växa fortare än vad det kommer bli tillräckligt mycket vår ute så kommer jag nog bygga två typ av kon-ställningar till de båda krukorna med hönsnät så de har någonting att klättra på inomhus tills de kan klättra vidare upp över hönsnätet på balkongen!






Jag fyndade även en rysk docka på myrorna idag för 125:- Jag kunde inte lämna den för jag tyckte att den var så otroligt fin!



Kommentarer
Postat av: petra

Jag fyndade också en ryskdocka på myrorna i veckan för 35 sek, fast den va minre och går i svarta och röda toner;) kul när man kan fynad fina prylar.125 kr va ett bra pris för den ser rätt stor ut. /Kram

2011-04-12 @ 14:03:58
Postat av: Adele

Jahaja! Din va lite billigare alltså! hur många gubbar är det i den?

2011-04-12 @ 17:45:52
Postat av: petra

Det är fyra stycken gummar i min lilla;)

2011-04-14 @ 15:54:23
Postat av: petra

gummor inte gummar

2011-04-14 @ 15:55:03
Postat av: Adele

Ja just det, inte gubbar utan gummor såklart!

2011-04-14 @ 16:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0