olja

dag började på min första oljemålning någonsin. Jag har aldrig vågat på mig det tidigare riktigt då jag vet att jag är otroligt otålig och vill arbeta snabbt. Jag har därför valt att arbeta med akryl tidigare just för att akryl torkar inom minuter/timmar (beroende på hur tjockt man målar) till skillnad från olja som måste torka i flera dagar innan man kan måla på nästa lager. Men jag vet att jag måste sluta stressa och i stället ge saker mer tid. För om jag gör det kommer det helt klart resultera i bättre slutresultat. Det är bara det att jag måste jobba på det och olja verkar vara ett bra knep, då man faktiskt inte kan jobba för snabbt.

Så här pass långt har jag kommit än så länge;





Ska på med massa lager till sen, nästa sväng blir på torsdag!




~
Efter skolan idag var jag och Ottilia ut och fotade lite med hennes systemkamera. Jag var tvungen att låna den och knäppa bilder vi fått i uppgift att knäppa i fotokursen vi läser. 

Jag skojar inte när jag säger att det var sjukt kallt ute, att jag är grymt dålig på att fota med systemkamera och jag är sjukt kort. Ottilia tyckte att jag såg rolig ut så hon tog min iPhone och knäppte kort på mig när jag fotade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0