lite för blå

Nu är självporträttet i komlementfärger äntligen färdigt! Fägerna på denna bild är dock
något orättvisa. I verkligheten är den egentligen mer åt det gröna hållet än åt det blå.






~

Jag känner att jag har varit borta lite väl mkt från skola nu. Specielt på senaste tiden. Jag ligger 2 tavlor efter på målningen.. Jag har mått dåligt både psykiskt och fysiskt eller vad man ska säga. Nu på senaste tiden har jag verkligen varit sjuk, förskyld, fått allergiska reaktioner så ögonen svullit upp + utslag i ansiktet som kliar.  Så jag har, utan att ljuga, sett åt helvete ut om jag ska vara ärlig. Känns lite som det blivit en ond cirkel av det hela också, om jag stannat hemma en dag är det lättare att jag blir hemma dagarna därpå med. Börjar seriöst oroa mig för min frånvaro, jag vill inte att mitt studiemedel ska bli indraget för då kommer jag inte ha någon ekonomi... Jag ska verkligen tvinga iväg mig själv till skolan nu så fort jag ser okey ut i ansiktet igen, vill inte skämmas. Jag skäms OCH jag har fruktansvärt dåligt samvete över att jag förstör för mig själv, över att jag kastar bort mina faktiskt värdefulla lektioner på skolan. Om inte annat slänger jag bort en massa pengar jag har betalat för att faktiskt vara där. Nu får det tametusan bli ändringar på det här, så här kan jag verkligen inte hålla på, jag har bara mig själv att skylla.

Jag får för mig att jag vill göra om allt också. möblera om, flytta runt saker, byta gardiner, duschdrapperi, hårfärg, köpa massa saker jag egentligen inte har något större behov av eller har råd med. Fått för mig att jag vill flytta också, även haft tankar på att hoppa av skolan efter jul... jag känner mig sjukt ostabil och det känns som jag valt att plugga vid fel tillfälle. Jag trodde att jag skulle må bättre av det, men jag kan inte riktigt koncentrera mig, det märkt ju väldigt tydligt med tanke på min frånvaro. Men förändring är inte riktigt vad jag behöver, för jag kan inte riktigt märka att någonting gör någon större skillnad i hur jag mår. Jag måste bara hitta tillbaka, och jag ska INTE hoppa av skolan, jag kan inte ge upp utan jag måste kämpa.

Jag har slutat prata med psykologen också, av någon anledning. Eller egentligen vet jag av vilken anledningen, men det vill jag inte ritkigt öppna upp mig för här. Det räcker att mamma och Anders vet, och jag själv såklart.

Jag vill må bra, jag vill ha mer ork, och jag vill känna att saker är roliga på samma sätt jag kunde känna förut. Jag vet inte hur jag ska hitta lusten, men jag måste fan hitta den snart.

Ska sluta svammla och börja sy mormors och mammas julklapp ist. Uppdaterar ev. med en bild på det inom några dagar, eller först efter jul. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra än, visar sig. Dumt om mamma får syn på vad hon ska få även om hon redan vet egentligen, hon vet ju iof inte hur det kommer se ut.

peace.


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Åh va tuff den blev! Verkligen effektfull! :)

2010-11-19 @ 18:30:18
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: petra

Hej tjej! Vad du än gör så ge inte upp!!! Tavlan är grymt bra och jag älskar färgerna. Jag får förmig samma saker när jag mår dåligt, jag tror att man vill flytta och möblera om för att ändra något i sin vardag. Ett sätt att hitta en ljuspunkt. Du är en toppen tjej! LOVE //Petra

2010-11-21 @ 11:06:40
Postat av: Adele

Till Petra: Tack tjejen! Vi bör ta och käka nåt snart. föreslog typ 1 advent eller där omkring i ett sms, skulle va nice om det funkar för dig!

2010-11-21 @ 13:53:27
Postat av: petra

Hej tjej! Och jag svarade dig att vi reser bort och är inte hemma första advent,men att jag vill ses när vi kommit hem, så det ser ljusare ut till andra advent;) Varm kram

2010-11-23 @ 08:55:37
Postat av: Adele

jahaaaaaaaaaaa! Ja men vi hörs då!

2010-11-23 @ 15:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0