komplementfärger

Vi har börjat med en ny uppgift i skolan - Ett självporträtt med komplementfärger.



Jag har inte alls kommit speciellt långt ännu,  och det är inte det minsta likt mig tycker jag. 
Än  så  länge  har  jag  bara  lagt  grunden/första  lagret,  som i mitt fall blev en blågrön ton. 
Nästa steg blir nog att få till de karaktäriska dragen något bättre och lägga på andra färger 
som  rött  och  gult etc. i  t.ex.  skuggor, under ögon, i hår och så vidare. Jag jobbar på det!


Jag uppdaterar med en större bild när jag kommit lite längre!





KOMPLEMENTFÄRGER


Det  som är t.ex. rött blir grönt,  det som är blått blir gult och så vidare ; 
färgerna  mittemot varandra är de som uppfattas som komplementfärger.







~

Jag och Anders ritade denna bild tillsammans här om dagen, söt tycker jag ;






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0