självporträtt & flyttlådor

På grund av mitt otroligt oansvariga beteende att inte vara på skolan under större delen av förra veckan så missade jag en hel den värdefull tid/målerilektioner, och fick därför arbeta snabbt när jag väl var där. Vi hade schemalagd tid att ha 3 dagar på oss på varje målning varav jag var borta 2 av 3 dagar på två olika målningar; Självporträtt (i de färger man ser) och flyttlådor.




Självporträtt 

Som jag  för  övrigt blev otroligt missnöjd med. Har dock jobbat vidare något
mer  än  denna  bild och kommer jobba vidare ännu mer, uppdaterar med nya
bilder när jag kommit längre. Det kommer bli bättre!! (ja, jag ser sjukt sur ut)
~



Flyttlådorna (steg för steg)

själva uppställningen:




skiss på grundad duk:
(valde bara en liten del)




Färdigt resultat: 
(jag kände mig klar efter en lektion, ingen mästerverk det här heller, men ändå!)







Kommentarer
Postat av: Anna O

Är det meningen att tavlan med lådorna inte ska ha ett perspektiv som stämmer? Då linjerna på vissa lådor inte är parallella med varandra alls, eller möts vid en specifik punk. Hela den tavlan ser rätt så platt och amatörig ut tyvärr.



ber om ursäkt om mitt inlägg låter alldeles för elakt.

Mvh Anna

2010-12-26 @ 03:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0