inspiration

Igår när jag låg i sängen för att sova kom jag på en ytters bra  idé  enligt  mig  själv!
Nämnligen göra en "samlings-bok" på de bilder jag skapar  under  min  praktiktid  på
Galleri  Granen! Jag letade fram ett gammalt kollegieblock, i stort sätt oanvänt,  och
tog med mig det för att börja dokumentera! Jag  var  även  en  sväng  på  biblioteket
och lånade en Jesper  Waldersten bok  (en  av  mina  favoritkonstnärer)  så  dagens
skapande är helt inspirerat av just  Waldersten  men  också  lite  från  Erik  Lindström
som är en awesome kille här från stan som nyligen  gjort en  bildbok  efter  en  resa  i
Indien. Hans stil påminner en del om Walderstens  och  jag  gillar  dem  båda  skarpt!
Erik ställer förövrigt  ut på  Granen  från  den  25  september  och  två  veckor  framåt!
Kom in och kika! (Hans bok finns  redan  att  köpa  på  galleriet,  jag  köpte  en  idag!)



Jesper Waldersten; http://www.jesperwaldersten.com/frog.html
Erik Lindström; http://www.dirtyelmo.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0