in the shadows of africa

Idag har det varit en intressant dag på Galleriet.  Det  kom  bla  in  en  konstskole-klass 
på  ca  25 elever :) bland annat Frida Hägglund  som  jag  gick  i  samma  klass  som  i
gymnasiet och Jimmy Dahlin som praktiserade på Galleriet nu i somras. Jag tror  aldrig
att jag sett så många där inne på samma gång förut, utom när det varit  nåt  vernissage
då! Lite jobbigt dock när läraren ville att jag skulle prata  lite  kort  om  själva  Galleriet
(jag tycker inte om att prata inför massa männirkor) som tur var så var ju som sagt Jimmy
där så han hjälpte mig lite (modig kille) jag  är  en  fegis, men  jag  står  ju  iaf  för  det.



I alla fall så ska den här tavlan hängas upp inom kort på Galleri Granen! :) Bror godkände
den! Målningen heter som namnet på det här  inlägget  "in  the  shadows  of  africa"  och
ska  symbolisera  afrikas  "mörkaste"  platser  och  folkets  avund  på  oss  som  har  det  så
mkt bätte  elr  vad  man  ska  säga.  Ni  förstår  säkert  vad  jag menar. Jag  fick  en hel del
beröm för den idag faktiskt av lite olika  människor  som  var  in  och  kika/prata  med  mig!


~
Jag  fördrev  även  tiden  med  lite  torrpastell,  en  gubbe  som  var  in  och  kika  sa  någonting  i
stil med: " Du är duktig, fortsätt med  det  du  håller  på  med!  du  lägger  ner  mkt  tid  på  det  du
gör  va?"  Mitt  svar:  " Tack  så  mycket!  Mycket  tid?  haha!  Jag  tycker  det  mer   känns  som
jag hetsar!
Av någon anledning ska allt  gå  så  fort  för  mig  hela  tiden!  Jag  gjorde  den  här  på
10-15 min! han: " SÅ FORT? :O då är du säker på det  du  gör!"  Jag:  "hah!  det  vet  jag  väl  inte,
men tack!" Han: "Men  du  är  duktig  på  att  teckna  också  förstår  jag!"  Jag:  "hah!  det  vill  jag
verkligen  inte  påstå  (visar  några  snabba  skrisser  jag  gjort )  Jag  skissar  ganska  grovt  som
du ser och det ser så kladdigt  ut  tycker  jag!  "  Jag  vet  inte  om  han  kanske  har  rätt  och  att
det är jag som är för hård mot mig själv, men jag  personligen  tycker  att  jag  har  MYCKET  kvar
att lära innan jag kan kalla mig bra iaf! Tänkte ladda upp torrpastellbilderna här nu och "grovskissen"



torrpastellbilden 10-15 min



"grovskiss"



Torrpastell i två steg



Torrpastell i två steg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0