praktikdag två



Igår började min praktik på Galleri Granen. Dock så  får  jag  ingen  praktikersättning  förän
den 10september och framåt eftersom det är först då jag har varit inskriven  i  AF  i  3  mån.
(som jag talat om i ett tidigare inlägg) Hur som helst!  Igår  for  iaf  jag  och  Bror  runt  som
två galningar och hämtade saker lite runt om  i  hela stan,  och  idag  var  det  meningen att
jag  skulle  börja  sy  på  ett  par  soffdynors-fodral  som  ska  ligga  nere  i  Musikhuset. Då
kanske ni  undrar  varför jag  helt  plötsligt  snackar  om  ett  musikhus,  när  jag  hela  tiden
innan  har  snackat  om  ett  Galleri..  Grejen  är!  Att  Medborgarskolan  också  står  för  ett
musikhus som är  ett av  Brors ansvarsområden förutom Gallerit om  jag  fattat  det  rätt och
jag har tagit på mig att hjälpa till med att sy till dynor som ska ligga i  ett typ av mini-biorum
där. MEN! symaskinen som jag tänkte fixa skiten  på  typ spotta mig  i  ansiktet  och  körde
baklänges hela tiden! Tror backen har fastnat på den  och och sen har väl kanppen pajat elr
någonting, för den jag misstänker att det är sitter  som löst och fyller ingen direkt funktion...
Alternativet är alltså nu att vi lånar en annan maskin av Medborgarskolan elr att  jag  släpar
in våran till stan imorn.

Eftersom jag inte kunde göra så himla mkt idag mer än att hämta  trådrullar  och kardborrband
nere på Musikhuset så träffade jag Alexandra en stund på stan!  Jag  var bla.  med  henne  när
hon noppade ögonbrynen (... jag vill också ha befintliga ögonbryn att noppa, men icke), käkade
på Subway och tog en kort sväng på stan. Jag köpte en T-shirt på rean, 100:-  för  den  längst
till höger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0