Boromir fångade en trollslända idag!



Mamma står i köket och  diskar  när hon hör att det surrar till och hon kollar sig omkring,
upptäcker  sedan  att hon  har  en  trollslända  på  axeln! Hon tar den och går ut med den
och  katterna  tycker  såklart att  det  är  spännande  när det fladdrar så de springer efter!
Mamma  släpper  sländan som flummigt  susar iväg,  men Boromir är ivrig, snabb och lite
smått  galen!  så  han  hoppas  upp  i luften, precis som vilken katt som helst skulle göra
och  fånger  sländan!  Både  han  och Accolon (hans bror) leker med insäkten som en boll
och när jag kommer hem så säger mamma att jag ska kolla på marken, jag ser en trasig
slända,  han  har  bara  ett  ben  på höger sida och kan inte flyga längre! Jag tar honom i
en av vingarna  för  att l ägga honom på mitt ben för att knäppa kort, han börjar fladdra!
han är inte död! Jag tar några kort och lämnar sedan tillbaka katternas leksak till dem...
När  jag  går ut  lite  senare  hittar  jag  endast huvudet. Resten måste de ha käkat upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0